Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και Φάνης Μουρατίδης αποκαλυπτικοί στον Κουρέα της Σεβίλλης.

Από Μαριλένα Βασιλειάδη
01 Νοεμβρίου, 2021 @ 15:38

Την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου, άνοιξε αυλαία στο Θέατρο Ακροπόλ η πολυαναμενόμενη παράσταση «Ο Κουρέας της Σεβίλλης», με ένα εξαιρετικό και αρκετά μεγάλο cast ηθοποιών και χορευτών τους οποίους πλαισίωνε ζωντανή ορχήστρα.

Βρεθήκαμε έξω από το Θέατρο Ακροπόλ τουλάχιστον μια ώρα νωρίτερα από την έναρξη της παράστασης. Πλήθος κόσμου ήταν ήδη εκεί, περιμένοντας υπομονετικά τη σειρά του. Ο κόσμος που περίμενε, έφτανε μέχρι το τέλος του τετραγώνου, εκεί που ξεκινάει η Ακαδημίας, θυμίζοντας μας την pro covid εποχή του θεάτρου. Τηρώντας όλα τα μέτρα, αφού ο χώρος λειτουργεί ως αμιγής, ξεκινήσαμε να μπαίνουμε στην κύρια αίθουσα. Καθήσαμε στις πρώτες σειρές, εκεί που οι πρωταγωνιστές ενώνονται με τους θεατές σε έναν μαγικό κόσμο · τον κόσμο του Θεάτρου. 

Όποιος έχει βρεθεί στο Ακροπόλ είναι εύκολο να καταλάβει πως πρόκειται για έναν ιστορικό χώρο, από τη σκηνή του οποίου έχουν περάσει τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού θεάτρου. Τα κόκκινα βελουτέ καθίσματα, ο τεράστιος ολοφώτιστος πολυέλαιος και η ορχήστρα ήδη έτοιμη, προβάρει κάποιες μελωδίες που θα ακουστούν στη συνέχεια. Η έλευση του κόσμου είναι τόσο μεγάλη, που το τρίτο κουδούνι σήμανε την αρχή της παράστασης με τρία τέταρτα καθυστέρηση από την προγραμματισμένη ώρα. 

Ένας μεγάλος προβολέας ανοίγει στη μέση του διαζώματος και ο Φίγκαρο (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος) εμφανίζεται ανάμεσα μας. Ακολουθεί ίσως η πιο συγκινητική και ουσιώδης εισαγωγή που ακούσαμε ποτέ, για την άρρηκτη σύνδεση του θεάτρου με τον άνθρωπο.

Ο μονόλογος ολοκληρώνεται και δίνει τη θέση του σε μια εντυπωσιακή χορογραφία, αποτελούμενη από επαγγελματίες χορευτές και ακροβάτες. Πολύχρωμα κοστούμια, μεταξωτά υφάσματα, ζωντανή μουσική, συμπληρώνουν μια μουσικοχορευτική πανδαισία από την πρώτη κιόλας σκηνή. Το έργο έχει ξεκινήσει. 

Ο Φίγκαρο (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος), ένας τυχοδιώκτης μα και ονειροπόλος καταφερτζής, κάνει τα πάντα για να βοηθήσει τον φίλο του κόμη Αλμαβίβα (Ρένο Ρώτα) να κλέψει την όμορφη Ροζίνα (Νίκη Βακάλη) από τα κτητικά χέρια του ηλικιωμένου Ντον Μπαρτόλο (Φάνη Μουρατίδη). Όταν ο περίφημος κουρέας της Σεβίλλης, Φίγκαρο, εκμεταλλευόμενος την ιδιότητα του, αποκτά καθημερινή πρόσβαση στο αρχοντικό του Ντον Μπαρτόλο και ο γοητευτικός νεαρός κόμης τον ακολουθεί μεταμφιεσμένος σε μια παράνομη αποστολή απελευθέρωσης της Ροζίνας, η βαρετή καθημερινότητα στη χλιδάτη οικεία, θα αλλάξει μια για πάντα.

Οι ατάκες δια χειρός Λουίζας Μητσάκου, η οποία μετέφρασε και διασκεύασε το κλασικό έργο, καθιστώντας το πιο σύγχρονο από ποτέ, προσφέρουν αμέτρητες στιγμές γέλιου. Τα εντυπωσιακά κοστούμια και συνεχώς εναλλασσόμενα σκηνικά, δια χειρός Μανώλη Παντελιδάκη, ισορροπούν ανάμεσα στο κλασικό και το σύγχρονο. Οι διαχρονικές αλλά και πιο σύγχρονες μελωδίες, σε επιμέλεια του Μιλτιάδη Παπαστάμου, προσδίδουν τον έντονο μουσικό χαρακτήρα του έργου.

Είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσει κανείς συγκεκριμένες στιγμές από την παράσταση. Ωστόσο, highlights της βραδιάς, θα μπορούσαν να θεωρηθούν, η ερμηνεία του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου στο Largo Al Factotum (Figaro), ο οποίος εντυπωσιάζει, πέραν όλων των άλλων, και με το τραγουδιστικό του ταλέντο και ο Φάνης Μουρατίδης, ο οποίος στα 90’ της παράστασης, τσαλακώνει πλήρως την εικόνα του γοητευτικού άντρα και μας προσφέρει στιγμές πηγαίου γέλιου με τον κωμικό, σχεδόν παιδικό χαρακτήρα του Ντοτόρε Μπαρτόλο. Η Νίκη Βακάλη, γεμάτη γοητεία και νάζι, ενσαρκώνει με μεγάλη επιτυχία την καταπιεσμένη θηλυκή φιγούρα της εποχής, που αγωνίζεται να σπάσει τα δεσμά της και να κερδίσει την ανεξαρτησία της. Ο Ρένος Ρώτας, ως γοητευτικός κόμης Αλμαβίβα, μας εκπλήσσει με τις συνεχείς μεταμφιέσεις του, υποδυόμενος τον αθεράπευτα ερωτευμένο νεαρό, που είναι έτοιμος να φτάσει στα άκρα για να κερδίσει την αγαπημένη του. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στους εξαιρετικούς χορευτές που δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από επαγγελματίες του Broadway.

Ο «Ο Κουρέας της Σεβίλλης», γράφτηκε το 1775, στις παρυφές της Γαλλικής επανάστασης, από τον Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais. Επηρεασμένος από τον διαφωτισμό και τις αξίες του Βολταίρου και του Ρουσσώ, δημιούργησε ένα έργο ύμνο στον έρωτα, την ελευθερία, την κατάρριψη κάθε καταπιεστικής δύναμης και πουριτανισμού. Αξίες που βλέπουμε να ξεδιπλώνονται επί σκηνής και στη σύγχρονη διασκευή του, με τον πιο χιουμοριστικό, προβοκατόρικο τρόπο. 

Μέσα από στιγμές αγωνίας, γέλιου αλλά και συγκίνησης, ένα είναι σίγουρο · σε μια εποχή που ο δικός μας δεσμώτης Μπαρτόλο, είναι πιο απρόσωπος και πιο δυνάστης από ποτέ, όλοι θα φύγουμε από την αίθουσα με την λυτρωτική υπόσχεση, πως στο τέλος, η ελευθερία και ο έρωτας πάντα νικούν. 

Δείτε το πλήρες πρόγραμμα της παράστασης στο viva.gr

Aκολουθήστε το Entertainment Weekly στα social media:
★ Facebook
★ Instagram
★ Twitter

instafeed

Διαβάστε επίσης: