Hellbound, η σειρά  που ανακατεύει το υπερφυσικό με τη θρησκοληψία, την αισθητική των γιαπωνέζικων κόμικ manga με τη λαίλαπα των social media και το splatter με το noir αφήγημα

Από Δημήτρης Αναστασόπουλος
01 Δεκεμβρίου, 2021 @ 18:57
hellbound

   -To Hellbound ξεπέρασε ήδη σε θεαματικότητα το Squid Game και είναι το πιο δημοφιλές σήριαλ του Netflix

Ένας νεαρός άντρας κάθεται στο τραπεζάκι ενός καφενείου στο κέντρο της Σεούλ. Φαίνεται τρομοκρατημένος, κοιτάει διαρκώς γύρω του και ταυτόχρονα ρίχνει ματιές στο ρολόι του κινητού του. Ξαφνικά, σαν να ξεπήδησαν από την άσφαλτο, εμφανίζονται κάποιες γκρίζες πελώριες φιγούρες. Κάτι τρομακτικά όντα που μοιάζουν φτιαγμένα από καπνό, κυνηγούν τον νεαρό ανάμεσα στο μποτιλιάρισμα της πρωτεύουσας κι όταν τελικά τον φτάνουν τον ξυλοκοπούν ανελέητα μέχρι θανάτου.

    Με αυτή τη πρώτη σκηνή του εισαγωγικού επεισοδίου ο σκηνοθέτης, ο Yeon Sag-ho δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις του. Το Hellbound, η πρώτη του δουλειά για τη τηλεόραση, προβάλλεται στη πλατφόρμα του Netflix και είναι μία σειρά που ανακατεύει το υπερφυσικό με τη θρησκοληψία, την αισθητική των γιαπωνέζικων κόμικ manga με τη λαίλαπα των social media και το splatter με το noir αφήγημα.

      Μέσα στα έξι ωριαία επεισόδια εκτυλίσσεται μία πλοκή αντίστοιχη των ιστοριών του Στίβεν Κινγκ –τον οποίον λατρεύει ο σκηνοθέτης. Μία θρησκευτική αίρεση η Νέα Αλήθεια, την οποία καθοδηγεί ένας χαρισματικός ηγέτης προειδοποιεί τους αμαρτωλούς για την επικείμενη τιμωρία τους. Τα υποψήφια θύματα δέχονται την επίσκεψη ενός αγγέλου, ενός ασώματου τέρατος που αναγγέλει την μέρα και την ώρα του θανάτου τους. Η τιμωρία ή η λύτρωση όπως την αποκαλούν οι πιστοί έρχεται με τη μορφή των τριών δαιμονικών όντων που ουσιαστικά τους σκοτώνουν στο ξύλο. Αυτή η αιμματοβαμμένη τελετή καταγράφεται από τα κινητά τηλέφωνα των περαστικών και το ίντερνετ γεμίζει από φρικιαστικές εικόνες.

     Παράλληλα με την αίρεση, στη πόλη δρα και μία άλλη ομάδα με θρησκευτικές καταβολές. Ονομάζεται «Η αιχμή του βέλους», ο προφήτης της είναι ένας παρανοικός που εμφανίζεται μεταμφιεσμένος στο Tik Tok, όπου δεν κηρρύτει απλά αλλά απειλεί τους άπιστους. Αυτή η παραθρησκευτικη σέχτα διαθέτει και ομάδα κρούσης, έφηβους με σκούτερ που τριγυρνάνε στη πόλη και συνθλίβουν με ρόπαλα του μπέιζμπολ τα κορμιά των άθεων.

     Καθώς η χώρα βυθίζεται στη δίνη του φανατισμού και της θρησκοληψίας, ελάχιστοι αντιστέκονται όπως ένας αστυνομικός που κρύβει μία προσωπική τραγωδία και μία σκεπτικίστρια δικηγόρος. Αυτοί είναι που προσπαθούν να κατανοήσουν την πραγματικότητα πέρα από την συλλογική υστερία και τις προγραμματισμένες μεθοδικές εκτελέσεις.

      Ο  Yeon Sag-ho έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται το αίμα και ότι μπορεί να χειριστεί το splatter. Έγινε γνωστός στη Δύση με τη ταινία «Train to Busan» (ελληνικός τίτλος Το Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών) στην οποία αρκετοί βρήκαν αντιστοιχίες με το κλασικό έργο του Τζορτζ Ρομέρο «Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών». Το Hellbound διατηρεί αυτή την ίδια ζοφερή ατμόσφαιρα μόνο που διηγείται μία διαφορετική ιστορία.

      Το «Squid Game», το οποίο εκτόπισε από την κορυφή, αποκάλυπτε πολλά για την κοινωνική και οικονομική κατάσταση στη Νότια Κορέα. Απεικόνιζε μία πλειονότητα απεγνωσμένων ανθρώπων που δέχονται να γίνουν κυνηγοί και θηράματα επειδή δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Το Hellbound αντικατοπτρίζει συνολικά τη νέα πραγματικότητα όπως διαμορφώνεται από το χείμαρρο των social media, τον τυφλό φανατισμό που παίρνει ξανά κεφάλι και φυσικά την αναζήτηση της σωτηρίας σε ένα κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο δυστοπικός. Με άλλα λόγια ο Yeon Sag-ho πέτυχαίνει να δείξει τις συνέπειες της πανδημίας χωρίς να πει λέξη γι’ αυτήν.

Ακολουθήστε το Entertainment Weekly στα social media:
★ Facebook ★ Instagram ★ Twitter ★ Spotify

Διαβάστε επίσης:

Entertainment Weekly