Η νέα διαφήμιση της Pantene δεν είναι η πρώτη που μιλάει για τη μοναδικότητα
Θυμόμαστε τις διαφημίσεις που έβαλαν το λιθαράκι τους στο θέμα της διαφορετικότητας.

Η διαφήμιση, συνήθως προβάλλει μια ωραιοποιημένη πλευρά της πραγματικότητας. Oι οικογένειες είναι όλες πανέμορφες και χαρούμενες, τα ζευγάρια κούκλοι, ερωτευμένοι κι ετεροφυλόφιλοι. Όσο για στερεότυπα δείτε πώς παρουσιάζονται οι νέοι άνθρωποι, πώς μοιάζουν οι ατσαλάκωτες νοικοκυρές, ποια είναι η θέση της γυναίκας.
Me τα χρόνια η διαφήμιση έχει γίνει και τέχνη και καθώς πολλοί ταλαντούχοι άνθρωποι ασχολούνται με αυτή, έχουμε κατά καιρούς δει μικρά κινηματογραφικά διαμαντάκια.
Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ό,τι φαινόταν πριν από μία δεκαετία αδύνατο. Κανονικές γυναίκες ανεξαρτήτως σωματότυπου ή ηλικίας να διαφημίζουν ρούχα (βλ Zara και H&M), διαφημίσεις που δεν προβάλλουν οπωσδήποτε ένα ωραιοποιημένο ή συντηρητικό στερεότυπο π.χ. την «τέλεια» εικόνα ενός αψεγάδιαστου σώματος, ή μίας συνθήκης, ή μίας κατάστασης. Όλο και πιο συχνό φαινόμενο είναι διαφημίσεις που και στέλνουν κοινωνικά μηνύματα, και καταγράφουν τον κόσμο όπως πραγματικά είναι. Το βέβαιο είναι πως βοηθούν στην υποδοχή, αποδοχή και ενσωμάτωση των ανθρώπων όπως είμαστε και όπως επιλέγει καθένας να είναι.
Η τελευταία διαφήμιση της Pantene καταρρίπτει ένα ακόμα στερεότυπο, πως τα όμορφα θηλυκά μαλλιά τα έχουν μόνο γυναίκες.
Δεν είναι η πρώτη διαφήμιση στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης που προκαλεί, σίγουρα είναι η πιο αιχμηρή, όπως είναι λογικό και ευτυχώς, γιατί ο κόσμος εξελίσσεται και πάει μπροστά.
Ας θυμηθούμε όμως τις διαφημίσεις που έβαλαν το λιθαράκι τους μέχρι σήμερα στο να καταρριφθούν τα συντηρητικά στερεότυπα.
- Jumbo
H γνωστή εταιρία, πολυκατάστημα με παιχνίδια και άλλα είδη, χρησιμοποίησε ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι σε μία από τις διαφημίσεις της πριν από 4 χρόνια με χαρακτηριστικό μότο: «Η Δημοκρατία της χαράς».
- Dove
H Γνωστή εταιρία καλλυντικών προϊόντων χρησιμοποιεί στις διαφημίσεις γυναίκες οι οποίες δεν «υπακούν» στα πρότυπα των μοντέλων, γυναίκες που χαίρονται το σώμα τους, που έχουν περισσότερα κιλά, που είναι πιο κοντές, πιο ψηλές, κανονικές γυναίκες, όπως είμαστε όλες.
- Lacta
Η αγαπημένη μας σοκολάτα Lacta, είναι γνωστό ότι δημιουργεί πάντα διαφημίσεις που περνάνε κάποιοι κοινωνικό ζήτημα.
Σε μία σειρά από αυτές, προβάλλονται αταίριαστα ζευγάρια- σύμφωνα με τα κοινωνικά στερεότυπα- που όμως τα ενώνει η αγάπη γιατί έτσι συμβαίνει στην πραγματική ζωή.
Εάν η διαφήμιση καταγράφει πράγματι και ένα υπαρκτό κομμάτι του κόσμου, το μήνυμα είναι το σωστό. Είμαστε όλοι μοναδικοί και άρα διαφορετικοί, και έχουμε όλοι τα ίδια δικαιώματα στην καθημερινόητα: από το να είμαστε προσεγμένοι, κομψοί και καλοχτενισμένοι μέχρι να βρίσκουμε τζιν που να μας χωράει!
Ακολουθήστε το Entertainment Weekly στα social media:
★ Facebook ★ Instagram ★ Twitter ★ Spotify
Διαβάστε επίσης: