Πώς χωράς αυτή την παράσταση σε λέξεις;

Από Άννα Νότη
31 Δεκεμβρίου, 2021 @ 16:47
DIMITRIS PAPAIOANNOU 2

Εγκάρσιος Προσανατολισμός, του Δημήτρη Παπαϊωάννου.

Υπάρχει ένα φως.

Πριν την αρχή της παράστασης. Ίσως κάτι να σημαίνει αυτό. Η παράσταση ξεκινάει. Εικόνες, εικόνες,  εικόνες, εικόνες, όλες τέλειες. Στην τελειότητα άρτιες. Παρακολουθώ με προσήλωση ακριβείας. Δεν θέλω να χάσω ούτε δευτερόλεπτο.

DIMITRIS PAPAIOANNOU

Δεν είναι εύκολο να είμαι τόσο προσηλωμένη. Είναι δύσκολο; Ούτε.

Κάτι με μαγεύει, τι είναι; Δεν ξέρω.  Η ώρα περνάει. Καταλαβαίνω; Όχι, δεν καταλαβαίνω. Αισθάνομαι ότι η παράσταση με εμπεριέχει.  Δεν ξέρω τι συμβαίνει, προσπαθώ να καταλάβω. Αναρωτιέμαι. Οι άλλοι καταλαβαίνουν; Μήπως είμαι εγώ; Μήπως δεν μπορώ να συγκεντρωθώ;  Μα είμαι τόσο συγκεντρωμένη. Εγκάρσιος Προσανατολισμός. Τι σημαίνει αυτό; Εγκάρσιος. Κάθετος. Προσανατολισμός άρα προσανατολίζομαι. Σε τι προσανατολίζομαι; Γιατί προσανατολίζομαι; Το φως, το φως, υπάρχει ένα φως.  Το φως σβήνει, το φως ανάβει, το φως μένει αναμμένο, το φως χαλάει, το φως τρεμοπαίζει, το φως.

DIMITRIS PAPAIOANOU 3

Σύμβολα, σύμβολα παντού. Το ένα ακολουθεί το άλλο, ο καθένας βλέπει ό,τι θέλει., ό,τι μπορεί, ό,τι αντέχει. Μα υπάρχουν και σύμβολα αρχετυπικά. Η γέννα, το μωρό, το αιδοίο, το νερό, το φως συνέχεια. Μετά, ο ευνουχισμός, η κοινωνία, το σύστημα, οι σχέσεις, το τέλος, οι στιγμές, ο στοχασμός, ο εσώτερος κόσμος, η απογοήτευση, η πάλη, η αγωνία, η ελαφρότητα, η ζωή, η ζωή, μιλάει για τη ζωή. Και έξαφνα, μία σκηνή, μια μεγαλειώδης στιγμή, εξηγεί τα πάντα. Στο σημείο αυτό καταλαβαίνω. Η τρικυμία σταματά. Σωπαίνω. Ησυχάζω.

Τίποτα απ’ όλα αυτά που αναφέρω δεν έχει σημασία, ούτε πολυχωράει σε πεζές λέξεις. Με λίγα λόγια, το μόνο που έχει σημασία είναι ότι κατά την διάρκεια της παράστασης ήμουν σε έναν αλχημικό διάλογο με τον εαυτό μου και αυτό νομίζω είναι το μεγάλο επίτευγμα της, η εμπειρία, πέραν από την εκπληκτική αρτιότητα και συνοχή όλων των μικρών και μεγάλων στοιχείων της.

Εγκάρσιος Προσανατολισμός ονομάζεται η μέθοδος που χρησιμοποιούν τα έντομα για να διατηρούν μια σταθερή γωνία προς μια μακρινή πηγή φωτός για προσανατολισμό, ο λόγος για τον οποίο πετούν προς ό,τι λάμπει.
papaioanou stegi 2 1024x573 1

Ταυτότητα παράστασης

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Δημήτρης Παπαϊωάννου

Με τους: Damiano Ottavio Bigi, Šuka Horn, Jan Möllmer, Breanna O’Mara, Τίνα Παπανικολάου, Łukasz Przytarski, Χρήστο Στρινόπουλο, Μιχάλη Θεοφάνους

Μουσική: Antonio Vivaldi
Σχεδιασμός Σκηνικού: Τίνα Τζόκα & Λουκάς Μπάκας
Σχεδιασμός Ηχητικού Περιβάλλοντος και Σύνθεση Ήχων: Coti K.
Σχεδιασμός Κοστουμιών: Άγγελος Μέντης
Συνεργάτης Σχεδιαστής Φωτισμού: Στέφανος Δρουσιώτης
Μουσική Επιμέλεια: Στέφανος Δρουσιώτης
Γλυπτική & Ειδικές Κατασκευές Σκηνικών Αντικειμένων: Νεκτάριος Διονυσάτος
Μηχανικές Εφευρέσεις: Δημήτρης Κορρές
Διεύθυνση-Εκτέλεση παραγωγής & Βοηθός Σκηνοθέτη: Τίνα Παπανικολάου
Βοηθοί Σκηνοθέτη & Διεύθυνση Προβών: Παυλίνα Ανδριοπούλου & Δρόσος Σκώτης
Βοηθός Σκηνογράφου: Τζέλα Χριστοπούλου
Βοηθός Σχεδιαστή Ηχητικού Περιβάλλοντος: Μάρθα Καπάζογλου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Άελλα Τσιλικοπούλου
Βοηθός Ειδικών Κατασκευών Σκηνικών Αντικειμένων: Εύα Τσαμπάση
Φωτογράφιση – Κινηματογράφιση: Julian Mommert
Τεχνικός Διευθυντής: Μανώλης Βιτσαξάκης
Βοηθός Τεχνικού Διευθυντή: Μάριος Καραολής
Διευθυντής Σκηνής, Ηχολήπτης & Κατασκευή Σκηνικών Αντικειμένων: David Blouin
Διεύθυνση Φροντιστηρίου: Τζέλα Χριστοπούλου
Προγραμματισμός Φωτισμών: Στέφανος Δρουσιώτης
Κατασκευή Κοστουμιών: Λίτσα Μουμούρη, Έφη Καραντάσιου, Islam Kazi
Τεχνικοί Σκηνής: Κώστας Κακουλίδης, Ευγένιος Αναστόπουλος, Πάνος Κουτσουμάνης
Φωτιστικές Κατασκευές: Μίλτος Αθανασίου

Το μωρό από σιλικόνη κατασκευάστηκε από την Joanna Bobrzynska-Gomes

Τα σκηνικά αντικείμενα κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με τους Αντώνη Βασιλάκη, Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη, Τίμοθυ Λασκαράτο, Αναστάση Μελέτη, Ναταλία Φραγκαθούλα

Εκτέλεση Παραγωγής: 2WORKS σε συνεργασία με την POLYPLANITY Productions
Συνεργάτρια Εκτέλεσης Παραγωγής: Βίκυ Στρατάκη
Βοηθός Εκτέλεσης Παραγωγής: Κάλη Καββαθά
Διεύθυνση Παραγωγής Φροντιστηρίου: Παυλίνα Ανδριοπούλου
Διεθνείς Σχέσεις & Επικοινωνία: Julian Mommert

Κομμώσεις Lemon Poppy Seed

Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Δημιουργήθηκε για να κάνει πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (2021)

Συμπαραγωγή Festival d’Avignon (Αβινιόν), Biennale de la danse de Lyon 2021 (Λυών), Dance Umbrella / Sadler’s Wells Theatre (Λονδίνο), Fondazione Campania dei Festival – Napoli Teatro Festival Italia (Νάπολη), Grec Festival de Barcelona (Βαρκελώνη), Holland Festival (Άμστερνταμ), Luminato / TO Live (Τορόντο), New Vision Arts Festival (Χονγκ Κονγκ), Ruhrfestspiele (Ρέκλινγκχαουζεν), Saitama Arts Theatre / ROHM Theatre (Κιότο), Stanford Live / Stanford University (Στάνφορντ, ΗΠΑ), Teatro Municipal do Porto (Πόρτο), Théâtre de la Ville – Paris / Théatre du Châtelet (Παρίσι), UCLA’s Center for the Art of Performance (Λος Άντζελες)

Με την υποστήριξη Festival Aperto (Ρέτζιο Εμίλια), Festival de Otoño de la Comunidad de Madrid (Μαδρίτη), HELLERAU – European Centre for the Arts (Δρέσδη), National Arts Centre (Οτάβα), New Baltic Dance Festival (Βίλνιους), One Dance Week Festival (Πλόβντιβ), P.P. Culture Enterprises Ltd (Τελ Αβίβ), Tanec Praha International Dance Festival (Πράγα), Teatro della Pergola (Φλωρεντία), Torinodanza Festival / Teatro Stabile di Torino – Teatro Nazionale (Τορίνο)

Με χρηματοδότηση από το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου υποστηρίζεται από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ακολουθήστε το Entertainment Weekly στα social media:
★ Facebook ★ Instagram ★ Twitter ★ Spotify

Διαβάστε επίσης: