Το καλοκαίρι ακόμα δεν τελείωσε και ο χρόνος παραμένει άπλετος για ξεκούραση και ανάγνωση των αγαπημένων μας βιβλίων.

Από Ελευθερία Κανακάκη
09 Αυγούστου, 2021 @ 21:30

Το καλοκαίρι ακόμα δεν τελείωσε και ο χρόνος παραμένει άπλετος για ξεκούραση και ανάγνωση των αγαπημένων μας βιβλίων.

Το Entertainment Weekly έχει μια ιδιαίτερη προτίμηση σε αστυνομικές ιστορίες, συνεπώς σπεύδουμε να σας παρουσιάσουμε 5 βιβλία που αξίζουν την προσοχή σας.


“Νυχτερινό πυρ” του Michael Connelly (Εκδόσεις Διόπτρα)

Νυχτερινό πυρ

Στο “Νυχτερινό πυρ”, η ανεπίσημη συνεργασία των δύο ασταμάτητων ντετέκτιβ, Χάρι Μπος και Ρενέ Μπάλαρντ, συνεχίζεται και είναι εξίσου ενδιαφέρουσα με την “Ιερή σκοτεινή νύχτα”, που κυκλοφόρησε το 2020. Μόνο που εδώ, οι δυο τους ενώνουν τις δυνάμεις τους στην επίλυση της δολοφονίας που στοίχειωσε τον Τζάκ Τόμσον, το νεκρό πλέον μέντορα του Μπος, όταν εκείνος ήταν απλώς ένας νεόκοπος ντετέκτιβ του Τμήματος Ανθρωποκτονιών.

Η χήρα του Τόμσον δίνει στον Μπος το φάκελο μιας υπόθεσης, που ο άντρας της είχε αναλάβει 20 χρόνια πριν και αφορούσε στον άλυτο φόνο ενός διαταραγμένου νεαρού. Ο Μπος, με τη σειρά του, δυσκολευόμενος να καταλάβει γιατί το πρώην αφεντικό του έκλεψε το φάκελο από την Αστυνομία του Λος Άντζελες, τον δείχνει στην Μπάλαρντ η οποία αρχίζει να ανακαλύπτει στοιχεία της αρχικής έρευνας που “δεν κολλάνε” μεταξύ τους. Σύντομα, λοιπόν, θα φτάσουν μαζί σε ένα ανησυχητικό ερώτημα: ο Τόμσον έκρυψε το φάκελο σπίτι του, για να ασχοληθεί ενδελεχώς με την υπόθεση μετά τη συνταξιοδότησή του ή μήπως για να είναι σίγουρος ότι ποτέ, κανείς δε θα φτάσει στη λύση της;

Γραμμένο με το γνωστό, καταιγιστικό ρυθμό και το αριστοτεχνικό σασπένς, για τα οποία ο Κόνελι έχει διακριθεί ως ο απόλυτος κυρίαρχος της αστυνομικής λογοτεχνίας, το μυθιστόρημα έχει… κάτι για όλους στη σφιχτοδεμένη του πλοκή: φόνο, εμπρησμό, έντονους αστυνομικούς διαλόγους, επαγγελματικούς ανταγωνισμούς και καβγάδες που, γρήγορα, παίρνουν πολύ άσχημη τροπή. Εξάλλου, όπως γράφτηκε στο “Publishers Weekly Starred Review”, “όταν μιλάμε για τη διαδικασία της αστυνομικής έρευνας, ο Connelly (ο οποίος αποφάσισε να γίνει συγγραφέας, όταν ανακάλυψε τα βιβλία του Raymond Chandler) δεν έχει ανταγωνιστή!”

Τον κεντρικό ήρωά του, Hieronymus “Harry” Bosch, τον πρωτοεμφάνισε στη “Σκοτεινή ηχώ” (1992), που βασίστηκε σε ένα αληθινό έγκλημα, το οποίο είχε συμβεί στο Λος Άντζελες και ο ίδιος, ως αστυνομικός ρεπόρτερ ήδη από το 1980, γνώριζε “από μέσα”.  Με αυτό κέρδισε δε και  το βραβείο Edgar, της Ένωσης Συγγραφέων Μυστηρίου της Αμερικής, για το Καλύτερο Μυθιστόρημα Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα.


“Αυτοί που επέζησαν” της Jane Harper (Εκδόσεις Μεταίχμιο)

Ένα ταξίδι στις ακτές της Τασμανίας και στα καλά κρυμμένα μυστικά μιας παραθαλάσσιας πόλης, υπόσχεται το μυθιστόρημα “Αυτοί που επέζησαν” ֗•το τέταρτο της αποκαλούμενης “βασίλισσας του νουάρ της αυστραλιανής ενδοχώρας”, Τζέιν Χάρπερ, σε μετάφραση Χίλτας Παπαδημητρίου. 

Λόγω μιας απερισκεψίας, η ζωή του Κίρεν Έλιοτ άλλαξε για πάντα, μέσα σε μια μέρα! Η ενοχή, ακόμα ζωντανή, αναδύεται στη διάρκεια μιας οικογενειακής επίσκεψης στο πατρικό του, όπου οι γονείς του παλεύουν να επιβιώσουν, μην μπορώντας να ξεχάσουν τον αδελφό του, Φιν, που χάθηκε κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης, τρομερής καταιγίδας. Κι όταν το πτώμα μιας γυναίκας βρεθεί στην παραλία, ανομολόγητα γεγονότα απειλούν να αποκαλυφθούν, διαταράσσοντας τη ζωή όλων όσοι είχαν κρατήσει, τόσα χρόνια, το στόμα τους κλειστό για ένα ναυάγιο, ένα αγνοούμενο κορίτσι και ερωτηματικά που ποτέ δεν πήρε το κύμα.

Πρόκειται για ακόμα ένα best seller -στη λίστα των “New York Times”- υποψήφιο για τα Indie Book Awards 2021, της φιλολόγου και συγγραφέας που γεννήθηκε στο Μάντσεστερ, μεγάλωσε στην Αυστραλία κι όταν, το 2014, ένα διήγημά της επελέγη για το ετήσιο Fiction Edition, του περιοδικού “Big Issue”, της δόθηκε το έναυσμα για τη συγγραφική της καριέρα.

Με το προσχέδιο του μυθιστορήματος, που θα γινόταν η “Ξηρασία”, η Τζέιν Χάρπερ έγινε δεκτή στο online πρόγραμμα δημιουργικής γραφής μυθιστορήματος, του λογοτεχνικού πρακτορείου Curtis Brown και, στη συνέχεια, έγραψε την εξίσου επιτυχημένη συνέχεια, “Άγρια φύση”, με πρωταγωνιστή πάλι τον αστυνομικό Άρον Φαλκ. Ωστόσο, το σκοτεινό, αγωνιώδες, βαθιά ατμοσφαιρικό μυθιστήρημα “Χαμένος” (δηλαδή, το εκτός σειράς Φαλκ, πολυβραβευμένο best seller της, που κυκλοφόρησε το 2020), είναι αυτό που έχει λάβει πραγματικά διθυραμβικές κριτικές, σε όλον τον κόσμο, έχει μεταφραστεί ήδη σε 17 γλώσσες (στα ελληνικά, επίσης από τη Χίλντα Παπαδημητρίου και τις εκδόσεις Μεταίχμιο) και έφερε την καθιέρωσή της στο διεθνή χάρτη της αστυνομικής λογοτεχνίας.  


“Η τέχνη του τρόμου” του Πέτρου Μάρκαρη (Εκδόσεις Κείμενα)

“Η τέχνη του τρόμου” είναι έξι συν ένα διηγήματα, με πρωταγωνιστή τον αστυνόμο Χαρίτο και όχι μόνο. Σε αυτά, ο μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και μεταφραστής Πέτρος Μάρκαρης δίνει απτά παραδείγματα της πανδημικής διαφορετικότητας και των συνεπειών της, θυμίζοντάς μας όμως ότι στιγμές μοναξιάς, φόβου, απόγνωσης, τρόμου ζούσαμε και προ κορονοϊού.

“Έχω τόση σχέση με υπολογιστές και τηλεδιασκέψεις, όση οι κάτοικοι της Σαχάρας με το κολύμπι”, σκέφτεται ο αστυνόμος Χαρίτος, όταν καλείται να εξιχνιάσει μια υπόθεση από… το σπίτι. Πόσο αλλιώτικες εικόνες κατέγραψε, τα τελευταία δύο χρόνια, καθένας μας και πόσο αλλιώτικα μας επηρέασαν, σκεφτόμαστε μαζί του, καθώς ο Μάρκαρης θίγει και πάλι καίρια ζητήματα της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, μέσω της αστυνομικής πλοκής. Ο Κώστας Χαρίτος, πάνω στον οποίο στηρίζει τις ιστορίες του, γίνεται, σχεδόν αμέσως, “ένας” με τον αναγνώστη, μάλλον εξαιτίας του αδιάφθορου χαρακτήρα του, κι αυτό σε μια χώρα όπου αρκετοί αστυνομικοί δεν είναι ούτε έντιμοι ούτε συμπαθείς.

Επιπλέον ατού το καυστικό, ενίοτε “σκληρό” χιούμορ του και το γεγονός ότι, ο κεντρικός ήρωας, κάπως εκκεντρικός μα και συνηθισμένος νεοέλληνας, δεν εξιχνιάζει απλώς εγκλήματα, αλλά περιπλανιέται συνεχώς στους δρόμους και τα “στέκια” της μεγαλούπολης και… παρατηρεί.  Όλα τα παραπάνω, σαγηνεύουν τον αναγώστη, από την αρχή κάθε διηγήματος μέχρι το τέλος του, αποδεικνύοντας ότι ο Μάρκαρης, παρά τα 84 χρόνια του, παραμένει κάτι παραπάνω από αειθαλής!

“Ένας από τους δέκα καλύτερους σύγχρονους αστυνομικούς συγγραφείς της Ευρώπης”, έγραψε για εκείνον η βρετανική εφημερίδα “The Observer”, την ώρα που ο ίδιος, πριν καν συμπληρωθεί ένας χρόνος από την κυκλοφορία του τελευταίου του βιβλίου (“Ο φόνος είναι χρήμα”, εκδόσεις Κείμενα), όχι μόνο είχε έτοιμη αυτήν τη συλλογή διηγημάτων, αλλά είχε ξεκινήσει ένα μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται μέσα στην πανδημία, το οποίο αναμένουμε σύντομα. “Ένα από τα δικά μου χαρακτηριστικά, είναι ότι με ενδιαφέρει να βλέπω τα πράγματα τη στιγμή που συμβαίνουν”, έχει πει σε συνέντευξή του. “Δεν μου αρέσει να περνάνε και να τα αξιολογώ μετά, χάνω το ενδιαφέρον μου. Η ιστορία που γράφω τώρα, μου κάνει πολύ καλό. Είναι για μένα μια διαφυγή.”


“Το νησί” του Ragnar Jónasson (Εκδόσεις Καστανιώτη)

“Το νησί” που ονομάζεται Ετλιδαέι, είναι ένα μέρος στ’ ανοιχτά των νότιων ακτών της Ισλανδίας, όπου τέσσερις φίλοι αποφασίζουν να γιορτάσουν την επανασύνδεσή τους με μια περιπετειώδη εκδρομή. Είναι ένας τόπος επίκίνδυνης ομορφιάς, όπου εύκολα θα μπορούσε κάποιος να χαθεί. Και πράγματι, δε θα επιστρέψουν όλοι ζωντανοί. Το τελευταίο βράδυ, ένα κορίτσι της παρέας θα βρεθεί νεκρό και είναι πολλά τα στοιχεία που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι έχει δολοφονηθεί. Οπότε, η επιθεωρήτρια Χούλντα Χερμανσντότιρ, την οποία γνωρίσαμε στο “Σκοτάδι”, θα αναγκαστεί να μεταβεί σε εκείνο το δυσοίωνο μέρος, προκειμένου να ερευνήσει τη συγκεκριμένη υπόθεση και, τελικά, να διαπιστώσει τρομακτικές ομοιότητες με μια παλαιότερη υπόθεση: το θάνατο μιας άλλης κοπέλας, πριν δέκα χρόνια, στα Δυτικά Φιόρδ, στο πλαίσιο μιας ρομαντικής απόδρασης για δύο. Τι ακριβώς συμβαίνει, λοιπόν; Ποιος παραμονεύει μες στις ερημιές; Θα καταφέρει η Χούλντα να αποκαλύψει καλά κρυμμένα μυστικά;

Ένα ακόμη ανατριχιαστικό, καθηλωτικό μυθιστόρημα, από τον ανανεωτή του σκανδιναβικού νουάρ, Ράγκναρ Γιόνασον, ο οποίος γεννήθηκε το 1976, στο Ρέικιαβικ, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Είναι δικηγόρος, διδάσκει Δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας στο Πανεπιστήμιο της Ισλανδίας και, παράλληλα, θεωρείται ο νέος ανερχόμενος αστέρας του σκανδιναβικού νουάρ, καθώς τα βιβλία του κυκλοφορούν σε 40 χώρες, σε όλον τον κόσμο,και έχουν ξεπεράσει σε πωλήσεις το ενάμισι εκατομμύριο αντίτυπα. Ο ίδιος, σε ηλικία 17 ετών, άρχισε να μεταφράζει στη μητρική του γλώσσα τα έργα της Άγκαθα Κρίστι, ενώ εμφανίστηκε στην αστυνομική λογοτεχνία, με τη “Φάλτσα νότα”, το 2009.

Το μυθιστόρημα “Snjóblinda” (2010), αποτέλεσε το πρώτο μέρος της σειράς “Dark Iceland”, βασικός ήρωας της οποίας είναι ο Άρι Θορ Άρασον και, το 2015, με το μυθιστόρημά του “Τo σκοτάδι”, ο συγγραφέας εγκαινίασε τη νέα επιτυχημένη σειρά “Hidden Iceland”, με πρωταγωνίστρια την επιθεωρήτρια Χούλντα Χερμανσντότιρ.
Το συγκεκριμένο βιβλίο συμπεριλήφθηκε από τους βρετανικούς “Times” στα εκατό καλύτερα αστυνομικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου και  “Το νησί” (“Drungi”) είναι το δεύτερο βιβλίο αυτής της σειράς.


“Ημέρα της μητέρας” της Nele Neuhaus (Εκδόσεις Κλειδάριθμος)

Είχαν ένα μυστικό. Έπρεπε να πεθάνουν την “Ημέρα της μητέρας”. Όχι μιαν οποιαδήποτε Κυριακή, αλλά την πρώτη Κυριακή του Μαΐου. Κι ίσως υπάρξει και επόμενο θύμα.

Στην αρχή, φαίνεται να είναι μία ακόμη θλιβερή υπόθεση… Κανείς δεν αντιλαμβάνεται ότι ο 84χρονος Τέο Ράιφενρατ, που ζούσε απομονωμένος τα τελευταία είκοσι χρόνια, πέθανε στο σπίτι του πριν από αρκετές ημέρες. Κατά τη διάρκεια όμως της έρευνας, η Πία Ζάντερ και ο Όλιβερ φον Μπόντενσταϊν, ανακαλύπτουν στο οικόπεδο του νεκρού, τα λείψανα πολλών γυναικών. Ήταν άρα ο Ράιφενρατ ένας αδίστακτος, κατά συρροή δολοφόνος, που έθαβε τα θύματά του κάτω από το κλουβί του σκύλου; Και η εκδοχή αυτή συνδέεται με το γεγονός ότι, μαζί με τη σύζυγό του, Ρίτα, ήταν για χρόνια ανάδοχοι ορφανών και εγκαταλειμμένων παιδιών;

Καθώς η Πία και ο Όλιβερ πέφτουν πάνω σε σκοτεινά κεφάλαια της ιστορίας των Ράιφενρατ, εξαφανίζεται ακόμη μια γυναίκα. Κι όλες οι προηγούμενες γυναίκες έχουν εξαφανιστεί κοντά στην Ημέρα της Μητέρας. Η Πία, λοιπόν, είναι πεπεισμένη: ο δολοφόνος κυκλοφορεί ακόμη ελεύθερος και πρέπει να βιαστούν, γιατί η πρώτη Κυριακή του Μάη έρχεται!

Το ένατο και τελευταίο, μέχρι στιγμής, απόλυτα χορταστικό βιβλίο του ντουέτου των αστυνομικών ερευνητών “Bodenstein & Kirchhoff”, της Νέλε Νοιχάους, και έκτο που κυκλοφορεί στη χώρα μας από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, μας προσφέρει ακόμα μία δυνατή αστυνομική περιπέτεια, με έντονα στοιχεία θρίλερ, που προκαλούν ρίγη ανατριχίλας. Τρομακτικότερο όλων είναι δε ότι βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα κι όχι σε αποκυήματα φαντασίας. Δεν είναι τυχαίο ότι, πρόσφατα, ο αρχηγός της Αστυνομίας του Βέστχεσεν αναγόρευσε, τιμής ένεκεν, τη Νέλε Νόιχαους σε Αστυνόμο Β΄ και ότι η ίδια έχει αναδειχθεί σε μια από τις πλέον πολυδιαβασμένες γερμανόφωνες συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων σε όλον τον κόσμο, με τα βιβλία της να κυκλοφορούν σε περισσότερες από 30 χώρες. Τη μετάφραση του συγκεκριμένου υπογράφει ο Βασίλης Τσαλής.

Aκολουθήστε το Entertainment Weekly στα social media:
★ Facebook
★ Instagram
★ Twitter

Διαβάστε επίσης: